linneeaah.webblogg.se

Alla helgons dag

Publicerad 2012-11-03 19:43:28 i Allmänt

Jag har verkligen firat all helgona på riktigt kan jag säga. Dagen började med tidig väckning för vi skulle till kyrkan på gudstjänst. Dom tände ljus för dem som gått bort under året, och när han sa farfars namn kunde jag inte hålla tillbaka tårarna. Det var faktiskt högtidligt i kyrkan. Fastän man inte är något vidare kyrklig eller på något vis religiös av sig så hade man en stund att verkligen tänka på de nära och kära som gått bort. Efter gudstjänsten for vi till farfars grav och tände ljus. 
Resten av dagen så har jag varit till farmor, varit ut och gått med hunden och... ja inte så mycket mer. En lugn lördag och all helgona och det ska kvällen fortsättningsvis vara. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

Jag är en finlandssvensk tjej som bor i en etta i Smedsby. Jag gillar chips, äventyr, skogen och film.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela